Internett: www.wis.no E-post: wis@wis.no
Tlf: 7245 0190 Fax: 7245 0191

Startsiden | Produkter | Drift | Markedsføring | Ta kontakt | Gå til
Søk:

Startside

Forretningsområder

Referanser

Support

Standard produkt

Wis Skole

WisWeb

Navi

Wis Tiltak

Lokalhistorie

Prosjekt

GSI

NSR

Utd. departementet

Utd. direktoratet

Produktutvikling

Generelt

Kompetanse

Verktøy

Kostnader

Framdrift

Nedlasting

Prosjekt

Endret: 20.09.2007  

prosjekt128.gifVi definerer i samarbeide med kunden:

  • Formål:
    Hvorfor vil du sette igang prosjektet?
  • Innledning:
    Hvorfor det er nødvendig å lage prosjektet.
  • Innhold:
    Vi lager en detaljert spesifikasjon/beskrivelse av prosjektet. Hva skal det inneholde? Hvor stort skal det være?
    Hvordan skal det fungere? Hva trenges?
  • Intern organisering:
    Vi lager en framstilling av hvordan prosjektet skal organiseres. Hvem skal gjøre hva?
    Vi benytter et prosjektstyringssystem som kunden får direkte innsyn på gjennom våre nettsider. Dette gjør at vi kan holde en effektiv dialog og sikre at avtalte oppgaver blir utført innen de frister som blir satt.
  • Samarbeidspartnere:
    Vi utarbeider en liste over hvem vi skal samarbeide med for å gjennomføre prosjektet.
  • Markedsføring/PR:
    Vi har egen avdeling som kan markedsføre prosjektet, både internt og i forhold til publikum og presse.
  • Budsjett:
    Vi holder styr på alle prosjektets utgifter via vårt internsystem.
  • Handlingsplan:
    Vi lager holdbare tidsfrister, og dato for gjennomføring av prosjektet.
  • Kundeweb
    Enkeltkunder med behov for større og komplekse løsninger kan se all informasjon om prosjektet på Internett. Prosjektbeskrivelser, møtereferater, dokumenter, alle typer filer, bilder og lenker. Dessuten alle milepæler med status og tilhørende aktiviteter. 
    Systemet generer en unik adgangskode som sendes til kunden på det enkelte prosjekt. 
    Kundeweb finner du på vår startside i venstremenyen.
  • Evaluering:
    Etter at prosjektet er gjennomført skal det evalueres. I samarbeide med kunden laver vi tilrettinger løpende. 

Det er ikke alltid lett å se klart for seg hva man ønsker, og når prosjektet er ferdig, oppdager en at det var noe annet vi egentlig hadde behov for. Vår erfaring er at resultatet blir bedre hvis vi kommer tidligere med i prosessen. I en slik prosess er det viktig og lytte og ta små skritt.

  • Vi kan peke på muligheter som kunden ikke var klar over
  • Vi kan delta i å lage en spesifikasjon
  • Vi har mulighet til å gjøre endringer underveis